Verhalen
Karen en Henriete, werkzaam op de afdeling HRM:

“We zijn altijd bezig hoe dingen anders kunnen. Dat geeft energie!”

Karen is HR service medewerker en Henriete HR consulent.

Waarom werken jullie in de zorg?
Henriete: "Het is destijds geen bewuste keuze geweest. Ik kwam 41 jaar geleden vers van school, woonde in de regio en zag een vacature voor administratief medewerker bij de afdeling personeelszaken waarop ik heb gesolliciteerd. Hier heb ik dus -gezien mijn lange dienstverband- nooit spijt van gehad. De zorg is echt de sector die bij mij past."
Karen: "Ik kom oorspronkelijk uit het toerisme en wilde geen wisseldiensten meer werken. Wel vond ik het belangrijk om met mensen te blijven werken, dus heb ik gesolliciteerd op de vacature van  secretaresse  P&O. Grappig is dat ik toen, inmiddels 18 jaar geleden, mijn sollicitatiegesprek had met Henriete. Het mooie van ons werk is dat als je op de werkvloer loopt of tijdens een introductiedag voor nieuwe medewerkers, je het gevoel hebt dat je een bijdrage levert aan de zorg. Dan denk ik: ja, daarvoor doe ik het!"

Wat maakt de afdeling HRM zo leuk om op te werken?
Karen: "De waardering van de collega’s, dat is waarvoor ik het doe. Al is het een mailtje van ‘fijn, je hebt me op weg geholpen". Henriete beaamt dat: "We hebben leuke en minder leuke dingen met elkaar meegemaakt; een lach en een traan. We hebben als afdeling alle levensfases met elkaar meegemaakt, qua leeftijd zitten we nu tussen de 40 en 60 jaar. Eigenlijk zijn we een kleine familie en een hecht team."

Hoe ziet een werkdag van jullie eruit?
Henriete: "We hebben wisselende werkzaamheden. Op dit moment start ik op, samen met Gaby, een van de andere HR collega’s. We zijn bezig met de organisatie- en planning van een training "Omgaan met Agressie en grensoverschrijdend gedrag". Iedere dag 09.00 uur is er een "dagstart" voor de gehele afdeling. Hier bespreken we kort de dingen van die dag en lopende zaken. Dinsdag en donderdag zijn drukke en chaotische dagen. Veel mails, overleggen, afspraken op andere locaties en bijeenkomsten van verschillende werkgroepen. Op vrijdag probeer ik weer orde te scheppen in mijn mailbox en de lopende werkzaamheden."

Karen: "Ik zit momenteel in een tussenfase en ondersteun, samen met Petra, Henriete en Carla, een van de andere HR consulenten. Het is nog wel even zoeken, maar het gaat de goede kant op. Naast de vaste werkzaamheden, laat ik mij leiden door de mails en mensen die aan mijn bureau staan. Ook ik ben op vrijdag weer blij dat ik weer orde kan scheppen. Ik vind het een heerlijke dag om te werken. Ik vind het leuk om met elkaar na te denken over de verschillende processen en deze  te optimaliseren door middel van de Leanmethodiek. Samen met elkaar dingen bedenken, persoonlijk én met mensen." Henriete vult aan: "Niet alleen met de eigen afdeling, maar ook met collega’s van andere afdelingen."

Wat maakt Alrijne een aantrekkelijke werkgever?
Karen: "Alrijne is een kleinere werkgever. Laat ik het anders zeggen, het is niet fabrieksachtig. We behouden het kleinschalige karakter vanwege de verschillende locaties. Daardoor is het toch persoonlijker." Henriete: "Er wordt nu heel veel aandacht gegeven aan het werken in de zorg. Als Alrijne bouwen wij samen aan een werkomgeving waarin ieder zich in zijn of haar vak verder kan ontwikkelen en mee kan helpen aan onze ambitie om de beste zorggroep van de regio te zijn.

Ik vind het persoonlijk belangrijk dat de bereikbaarheid van mijn werkplek goed is. Nu kan ik zowel met de fiets als met de auto naar het werk. Dat vind ik heel fijn." Karen beaamt dat en voegt toe: En de vrijheid die je krijgt in je werk. Verder bieden we goede arbeidsvoorwaarden en vinden we het belangrijk om dingen goed met elkaar af te stemmen."

Henriete: "In maart hadden we de open dag in Leiden. Toen was ik echt trots om bij Alrijne te werken, met name door de passie van collega’s voor hun vak en de samenwerking met elkaar."

Zou je anderen aanraden om bij Alrijne te werken en wat zeg je dan?
Henriete en Karen: "Zeker! Wat veel mensen niet beseffen is dat we ook veel mogelijkheden bieden voor niet-zorg gerelateerde functies."

Vragen over werken bij Alrijne?

Vragen over werken bij Alrijne?

Neem contact met ons op via 071 517 8002 of hrm@alrijne.nl