Verhalen
Karin van den Burg & Karen Hermes, functioneel applicatiebeheerders HRM:

“Dat is waar je het voor doet, het werk makkelijker en beter maken voor anderen”

Karin en Karen werken allebei als functioneel applicatiebeerder op de HRM-afdeling. Ze vertellen over hun loopbaan bij Alrijne, hun werkdag en de manier waarop ze voldoening halen uit hun werk.

Hoi Karin en Karen, kunnen jullie iets vertellen over jezelf en jullie loopbaan bij Alrijne?
'Karin: Ik ben Karin en ik ben twaalf jaar geleden als HR-servicemedewerker begonnen bij Alrijne. Deze functie heb ik een jaar uitgeoefend en toen heb ik intern de overstap gemaakt naar applicatiebeheer HRM. De reden hiervan was dat ik uitdaging zag in het verbeteren van processen en ook het stukje ICT vond ik interessant. Vorig jaar heb ik een switch gemaakt en ben ik bij HTM als processpecialist aan de slag gegaan. Ik kwam er hier al snel achter dat ik het stukje applicatiebeheer echt wel miste. Ook miste ik de goede band die ik had met mijn collega’s bij Alrijne. Toen er bij Alrijne een vacature vrijkwam en ik werd benaderd door de teamleider, heb ik niet lang nagedacht en ben ik weer teruggegaan. 

Karen: Ik ben Karen en ik ben twintig jaar geleden begonnen als servicemedewerker Frontoffice bij Alrijne. Na een aantal jaar deze functie te hebben uitgeoefend heb ik binnen de HRM-afdeling de overstap gemaakt naar de personeelsadministratie. Hier werkte ik veel samen met applicatiebeheer. Ik merkte steeds meer dat ik het heel interessant vond om te zien hoe bepaalde processen tot stand komen. Op een gegeven moment was ik ook toe aan meer uitdaging waardoor ik drie jaar geleden de overstap heb gemaakt naar applicatiebeheer HRM.'

Wat is een goede omschrijving van jullie werkdag? 
'Onze werkzaamheden zijn heel divers. De ene keer heb je eerstelijnsdienst waarbij je start met het controleren van verschillende systemen en koppelingen. Daarnaast controleer je of er foutmeldingen zijn binnengekomen. Deze los je meteen op of je stelt de desbetreffende persoon in kennis die dit dient op te oplossen. Ook behandel je mails, telefoontjes en andere meldingen die meteen opgepakt moeten worden. Wanneer je tweedelijnsdienst hebt behandel je meldingen die wat meer werk vergen, zoals wijzigingen in de organisatiestructuur. Verder werk je aan projecten die van belang zijn voor de doorontwikkeling van applicaties. Zo hebben we laatst bijvoorbeeld een nieuw indiensttredingsproces opgezet wat veel verbetering heeft opgeleverd.'

Op welke manier halen jullie voldoening uit je werk?
'Karen: Ik haal voldoening uit mijn werk op het moment dat de persoon die ik heb geholpen blij is met de hulp die hij/zij van mij heeft gehad. Dit kan zijn als ik een medewerker heb geholpen die niet kan inloggen in een bepaald systeem. Maar ook uit het persoonlijke contact met de medewerkers. Ik ga geregeld naar een afdeling toe waar ik dan een afspraak heb met een teamleider of planner. Zo blijf ik goed betrokken bij de organisatie. 

Karin: En ook als je een project met succes hebt afgerond en daarmee het werk voor je collega's een stukje makkelijker hebt gemaakt. Want dat is uiteindelijk waar je het voor doet, het werk makkelijker en beter maken voor anderen.'

Wat betekent oprechte aandacht voor jullie en hoe zien jullie dit terug op de afdeling?
'Karin: Voor mij betekent oprechte aandacht dat we het werk als team doen en dat je er niet alleen voor staat. We hebben echt een super leuk team en staan altijd voor elkaar klaar. En dat vind ik ook heel belangrijk. 

Karen: Ja en ook de interesse op persoonlijk gebied. Dus dat je aan elkaar vraagt: 'Waar ben je mee bezig' en dat je ook tegen elkaar zegt: 'Wat heb je dit goed gedaan'. Het uitspreken van waardering vind ik heel belangrijk. Verder staan we gewoon altijd voor elkaar klaar om elkaar te helpen als dat nodig is en dat vind ik heel erg fijn.'

Vragen over werken bij Alrijne?

Vragen over werken bij Alrijne?

Neem contact met ons op via 071 517 8002 of hrm@alrijne.nl